Václavů-Mácha Quartet
je novým uskupením, vzniklým v polovině roku 2014, které zahrnuje hudebníky střední generace. Stylově náleží k „mainstreamu“ moderního jazzu,
vycházejícího z odkazu „velkých padesátých a šedesátých let“, repertoir tvoří převážně zaranžované standardy bopové a hardbopové ražby, bossanovy
nevyjímaje.
Členové souboru působí na jazzové scéně již dlouhá léta, byli a jsou součástí předních formací, účastnili se řady domácích i zahraničních
festivalů, rovněž figurují na řadě desek.
Určujícím výrazovým a povýtce i technickým rysem kytaristy Radka Václavů je to, že nepoužívá trsátka, nýbrž výhradně palce, což se nápadně
projevuje zvláště ve „hře v oktávách“, čímž nezapře své ovlivnění W.Montgomerym.
Klavírista Stanislav Mácha je obecně znám nejen virtuozitou,
ale i nezaměnitelnou lyričností, která se u něho pojí s přirozeným bluesovým cítěním, jako jedné z mnoha poloh jeho hudebního projevu. Výčet Máchovy
kariery by byl poměrně dlouhý. Kromě četných minulých i současných angažmá lze zmínit dlouholeté členství v Triu R. Balcara a tudíž i doprovodu D.
Bárty, byl členem Big Bandu Čs. rozhlasu, hrál mj. např. s N. Simionem, C. Handym, J. Abercrombiem a mnoha jinými.
Analogicky lze říci ve
zkratce totéž i o kontrabasistovi Ondřeji Štajnochrovi, který navíc významně zasahuje i do oblasti vážné hudby (kromě Pražské konzervatoře,
Konzervatoře J. Ježka studoval i na drážďanské Akademie für Alte Musik), kdy pravidelně účinkuje v mnoha prestižních domácích i zahraničních
tělesech. V oblasti jazzu spolupracoval s úctyhodným počtem umělců, jako jsou K. Peplowski, M. Welzel, R. Mitchell, T. Bruckner, J. Kubera etc., na
domácí scéně např. v souborech J. Vejvoda Trio, Karel Růžička Q., E. Viklický Trio, Swing Q a dalších.
Bubeníka Tomáše Vokurku asi nejlépe
vystihuje jeho vlastní výrok “hrát přesně, ale být vykloněn dopředu“. Vokurka patří rozhodně k těm inspirativním hráčům, kteří dosahují největší
síly jemností, dynamikou a napětím. Často je vyhledáván i hudebníky jiných žánrů.
Koncertuje např. s I. Sanchezovou, R. Trossmanem, M. Flemrem
atd.